مشاوران جوان یاوران مخلص انقلاب و خط نورانی امامت و ولایت هستند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست سراسری سازمان فراگیر مشاوران جوان ریاست جمهوری كه با حضور بیش از چهار هزار و 500 نفر از مشاوران جوان استانداری ها و دستگاه های اجرایی كشور در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد ، اظهار داشت: ‌سازمان فراگیر مشاوران جوان باید با سازماندهی و برنامه ریزی مناسب ، موضوعات مهم كشور در زمینه های مختلف از جمله بانكداری و كشاورزی را در دستور كار قرار داده و برای اصلاح وضع موجود راه حل های مناسبی را به مسئولین ارائه دهد.

وی خاطرنشان كرد: امروز مجموعه مشاوران جوان به انرژی عظیمی در كشور تبدیل شده است كه بر پاكی ، عدالت و آرمان های انقلاب ایستاده اند و حضور خود را در صحنه های گوناگون به نمایش گذاشته و آرمان های اسلامی و انقلابی را به بدنه اداری و اجرایی كشور منتقل می كنند.

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه دولت بر عهدی كه با مردم داشته تا آخر ایستادگی و پافشاری خواهد كرد ، گفت : امروز در حضور جوانان یك بار دیگر با ملت تجدید عهد می كنیم كه حتی اگر همه مستكبران ، شیاطین و بدخواهان عالم با تمام توان علیه ما بسیج شوند، سرسوزنی از آرمانهای الهی و انقلابی دست نخواهیم كشید .

احمدی نژاد در بیان فلسفه وجودی مشاوران جوان گفت : فلسفه تشكیل مشاوران جوان در دولت نهم و دهم به فلسفه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و ضرورت اینكه باید ایران را به عنوان جامعه الگو و شاهد بسازیم، بر می گردد.

رییس جمهوری با طرح این سوال كه چرا باید ایران برای جهان الگو باشد، اظهار داشت: اول اینكه یك ملت بزرگی مانند ملت ایران باید در تراز شایستگی های خود زندگی كند و اگر حركت در مسیر كمال، ‌پیشرفت ، تعالی و رسیدن به قله های عزت و توانمندی از دستور كار یك ملت گرفته شود آن ملت ضعیف و از بین رفتنی خواهد بود .

احمدی نژاد انسان را به معنای حركت ، تلاش و پیگیری آرمانهای بلند انسانی توصیف كرد و با طرح این سوال كه تراز شایستگی ملت ایران در كجا قرار دارد و كدام زندگی و جامعه در سطح ملت ایران است ، گفت : مطالعه تاریخ گذشته ایران زمین در دوره های مختلف بخصوص در دوره اسلامی و آگاهی از رفتار ، روحیات و استعدادها و توانمندی های بی پایان ملت ایران، حاكی از آن است كه ملت ایران شایستگی زندگی در بالاترین تراز عزت و افتخار را دارد .

رییس جمهوری با اشاره به اینكه سرزمین ایران سرشار از معادن و ثروت های خدادادی بالاترین استعدادهای انسانی بوده و صدها سال پرچمدار علم ، صنعت و فناوری در جهان بوده است، اظهار داشت: امروز هم انقلاب اسلامی، انرژی عظیمی را در ملت ایران به وجود آورده كه بخش وسیعی از آن در آستانه آزاد شدن قرار دارد.

وی ادامه داد: در این سالها شاهد بودیم كه هر كجا انرژی آرمانی و انقلابی ملت ایران آزاد شد، دستاوردها و معجزات بزرگی را به وجود آورده است كه نمونه آنها دفاع و ایستادگی ملت ایران در جنگ تحمیلی 8 ساله و در برابر فشارها و تحریم هایی كه به زعم بسیاری از مستكبران فشارهایی فلج كننده بوده است.

رییس قوه مجریه با بیان اینكه طبق اعلام سازمان های معتبر جهانی، اقتصاد ایران به رغم شرایط نامناسب اقتصادی در جهان در رتبه هفدهم جهان قرار گرفته كه به زودی به رتبه پانزدهم خواهد رسید، گفت : بیش از 85 درصد اقتصاد و منافع اقتصادی متعلق به داخل كشور است به گونه ای كه حجم اقتصاد كشور در حال حاضر 950 هزار میلیارد تومان است كه تنها در حدود 65 هزار میلیارد تومان آن مربوط به واردات است.

احمدی نژاد با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فرهنگی، از ویژگی های خاصی شاخصی برخوردار است، اظهار داشت : اعتقادات اسلامی در بین ملت ایران همواره ریشه دار بوده و به رغم اینكه برخی از مردم و كشورهای جهان در هزار و 450 سال قبل در جا زده و همان تعصبات ، روحیات و تحجرها را دارند ، ملت ایران با فهم و درك عمیق از اسلام به هیچ وجه قابل مقایسه با دیگر كشورها نیستند چرا كه ملت ایران هنگامی كه اسلام را پذیرفت هم توانست خود را ارتقاء داده و هم موجب گسترش اسلام در جهان شد .

رییس جمهوری تصریح كرد : حق و ماموریت ملت ایران این است كه در بالاترین تراز جهانی قرار داشته باشد اما ملت ایران علاوه بر این ماموریت یك ماموریت جهانی نیز دارد .

احمدی نژاد با بیان اینكه جهان به سرعت به سمت نظام واحد پیش می رود و هیچ كس نمی تواند خود را محصور كند و هر كس این كار را بكند در مناسبات جهانی بازنده خواهد بود، گفت : باید با روش های الهی ، اسلامی و آرمانی خودمان در صحنه جهان حضور فعال داشته و اثرگذار باشیم و اگر دیر بجنبیم سلطه گران مجددا مناسبات مورد نظر خود را بر جهان تحمیل خواهند كرد و در آن صورت تنها قطعه ای از پازل ساخته شده آنها خواهیم بود و اگر در مسیر برپایی نظام عادلانه نقش آفرینی نكنیم آنها برای ما نقش تعیین خواهند كرد .

رییس جمهوری اظهار داشت : اگر نظام آینده جهان، نظمی عادلانه و منطبق با آرمانهای انسانی باشد ما آن را می پذیرفتیم اما مشخص است كه نظام سلطه طلبان ، در تعارض با این ارزشها است .

احمدی نژاد خاطر نشان كرد : مبانی اندیشه و اعتقادات ملت ایران با مبانی نظام سلطه و سردمداران آمریكا و صهیونیسم بین الملل پشت پرده نظام آمریكا و برخی از دولت های اروپایی به طور مبنایی متفاوت و در بسیاری موارد متضاد است چرا كه آنها معتقد به تنازع بقاء بوده و این مساله را توجیه اقدامات استعماری و جنایت بار خود می دانند و در حقیقت قصد دارند، دوره برده داری، استعمار و جنایت های نظام سلطه را تئوریزه و تطهیر كنند و این موضوع به جریان صهیونیسم بین الملل طی 500 سال اخیر بر می گردد .

رییس جمهوری افزود :‌اگر دولت آمریكا تصمیم می گیرد تا عراق و افغانستان را اشغال كرده و برای رسیدن به مقاصد خود میلیون ها انسان را بكشد ، پیش از آن این موضوع را تئوریزه كرده و برای آن منطق و مكتب خاصی ایجاد كرده است و به آن مشروعیت داده است .

احمدی نژاد اظهار داشت : اومانیسم اصالت حقیقت انسان نیست بلكه اصالت تمایلات فردی انسان هاست كه به انسان اجازه می دهد بدون محدودیت هر كاری را انجام دهد و این با نگاه ما به انسان و انسانیت ،جهان و روابط بین انسان ها ، تفاوت زیادی دارد چرا كه ما معتقدیم استعدادهای الهی انسان ، اصالت داشته و سایر تمایلات انسان باید در خدمت شكوفایی استعدادهای الهی انسان قرار داشته باشد .

رییس جمهوری اضافه كرد : در فرهنگ غرب و نظام سلطه ،‌آزادی به معنای رهایی تمام تمایلات انسانی به شرط عدم تعدی به دیگران است اما در فرهنگ اسلامی و آرمانی ما آزادی در عبودیت خدا قرار داشته و ما تنها راه آزادی را توحید و عبودیت انسان می دانیم و معتقدیم انسانی كه از شر خودپرستی ها ، مادیگری ها و زورگویی ها ، شهوت رانی ها و دلبستگی ها و اسارت ها ، آزاد نشده و در برابر دنیا تسلیم شده باشد در اوج بدبختی قرار دارد .

احمدی نژاد یكی از دستاوردهای بزرگ، ملت ایران و انقلاب عظیم اسلامی در سالهای اخیر را تغییر گفتمان حاكم بر جهان دانست و گفت: امروز شرایط جهان به گونه‌ای تغییر یافته كه بزرگترین جنایتكاران و غارتگران بین المللی و مستكبران جهانی نیز برای اینكه بتوانند حرف خود را به ملت ها تحمیل كنند با فریب شعار عدالت سر می دهند.

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه نمی توانیم و نباید در برابر هجمه دشمنان و مستكبران سكوت كرده و اقدامی انجام ندهیم، اظهار داشت: باید اندیشه متعالی خود را بر جهانیان عرضه كرده و به دنبال همگانی شدن ارزش های الهی از جمله عدالت، كرامت و حقوق حقیقی انسانها در جهان باشیم.

احمدی نژاد با طرح این سوال كه پشتوانه عملی انتقال آرمان ها و ارزش‌های الهی و انسانی به جهانیان چیست؟ اظهار داشت: اگر زیباترین پیام را داشته باشیم و بهترین تئوری مدیریت جهان را ارائه كنیم اما كشور عقب افتاده ای باشیم كه فقر، تبعیض و مشكلات گوناگون در سراسر جامعه وجود داشته باشد هرگز خریداری نخواهد داشت.

رییس جمهوری افزود: غربی ها صد سال اندیشه های باطل و غیرانسانی خود را به پشتوانه پیشرفت های مادی به دنیا تحمیل كردند به گونه ای كه سی سال پیش هیچ كس جرات نداشت كه بگوید آمریكایی ها ضد بشر هستند و كسانی كه این موضوع را باور می كردند بسیار اندك بودند چرا كه در آن زمان آمریكا پیشرفت های گسترده ای در زمینه های گوناگون را دارا بود.

احمدی نژاد تصریح كرد: اگر می خواهیم پیام خود را به دنیا عرضه كنیم باید الگوهای عملی و عینی را برپا كنیم تا به عنوان پشتوانه الگوهای ارائه شده قرار بگیرد.

رییس جمهوری با بیان اینكه ماركسیسم نتوانست الگویی مناسب را پیش روی بشریت قرار دهد و در واقع شكست آن در عمل صورت گرفت نه در تئوری، تصریح كرد: امروز ماركسیسم شكست خورده و كاپیتالیسم در آستانه اضمحلال قرار دارد و در این وضعیت ، جهان نیازمند تئوری و الگوی جدیدی است كه باید تلاش كنیم تا الگوی مناسب و عملی پیش روی جهان قرار دهیم.

احمدی نژاد گفت: معتقدیم نظامی جز حكومت جهانی و آرمان های ملت ایران نمی تواند جایگزین وضع موجود باشد و ارائه آن به جهان نیازمند پشتوانه عملی است.

رییس جمهوری با بیان اینكه الگویی كه باید به جهان ارائه دهیم باید ویژگی های شاخصی داشته باشد، اظهار داشت: توحید اولین مبنای این الگوی است و توحید منشاء تمام خوبی ها و بركات است.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: رمز پیروزی، عزت و موفقیت ما كار برای خدا و اخلاص است و اگر اخلاص در كارها نباشد هیچ ارزشی وجود نخواهد داشت و باید در تمامی تحولات سیاسی و اجتماعی از خودمان مراقبت كنیم و همواره خود را بسنجیم كه به چه میزان در مسیر ارزش های انسانی و الهی ارتقا یافته و به تعالی رسیده ایم .

رییس قوه مجریه با تاكید بر اینكه باید كشورمان را بر اساس عدالت بسازیم و عدالت ركن اصلی همه فعالیت های ما باشد، گفت: هر حركت و عملی كه براساس عدالت نباشد ضربه زننده و در نقطه مقابل كمال و رشد انسان است.

رییس جمهوری با بیان اینكه باید تلاش شود تا الگوی عدالت را در ایران پیاده كرده و براساس آن در جهت وضع موجود اصلاح حركت كنیم، گفت: البته برپایی عدالت كار بسیار دشواری است چرا كه مخالفت ها و كارشكنی های گوناگونی از سوی افراد مختلف در این مسیر صورت می گیرد.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: برخی افراد در ماه های اخیر خودشان بازار سكه و ارز را برای بهره برداری های میلیاردی خود به هم ریختند و سپس شروع به جوسازی های گوناگون و جنجال علیه دولت كردند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینكه برخی افراد مدام می‌خواهند دولت را آلوده جلوه دهند، با تاكید بر لزوم ایستادگی در مسیر عدالت اظهار داشت: اگر فشارهای داخلی و خارجی كه امروز به دولت اعمال می‌شود صد برابر هم شود حاضر نیستم به اندازه یك ریال بر خلاف عدالت و حقوق ملت كاری را انجام دهم.

رییس‌جمهوری با بیان اینكه جوانان باید از هم‌اكنون تمرین ایستادگی بر عدالت كرده و نسبت به تضییع حق ملت حساس بوده و براساس انقلاب و ارزش‌های الهی پافشاری كنند، گفت: باید نسبت به دفاع از حقوق ملت و برطرف كردن كمبودها و نقص‌ها در كشور حساس بود چرا كه امروز ایران در برابر چشم بسیاری از ملت‌ها و كشورهای جهان قرار دارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب عظیم اسلامی برای برپایی عدالت و آزادی به وجود آمده است، خاطرنشان كرد: نظام ولایت و امامت در بالاترین سطح آزادی قرار دارد و ارزش‌ها و اندیشه‌های الهی تنها متعلق به مردم آگاه و رشیدی است كه همواره فعال بوده و در جهت پیشرفت جامعه تلاش می‌كنند و به انسان‌هایی كه دور از مسایل بوده و ضعیف و ناآگاه باشند ارتباطی ندارد.

وی افزود: پذیرش ارزش‌های الهی زمانی ارزشمند است كه با آگاهی و دانایی همراه باشد و هر چه جامعه آگاه‌تر باشد بستر برپایی اندیشه‌های الهی محیاتر خواهد بود.

رییس جمهوری با بیان اینكه باید سیستم اداری موجود در كشور اصلاح و به طور كامل در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های الهی و انقلاب قرار بگیرد، گفت: ساختار اداری موجود كشور، متعلق به سالیان بسیار گذشته است به همین دلیل برخی ساختارهای كشور بویژه سیستم بانكداری دارای پیچیدگی‌های گوناگونی است.

احمدی نژاد با بیان اینكه پس از انقلاب قرار بود سیستم بانكی و عملیات بانكداری در كشور اسلامی و بدون ربا شود، گفت: مشاوران جوان سیستم بانكی باید با دعوت از اساتید و عالمان این موضوع را مورد بررسی قرار داده و برای اصلاح آن راهكارهای عملی ارایه دهند.

رییس جمهوری ناكارآمدی سیستم بانكی و مالیاتی و رفتار و اخلاق و مناسبات اداری را یكی از عوامل اصلی بی‌عدالتی و توزیع نابرابر ثروت عمومی در كشور دانست و تصریح‌كرد: متاسفانه سیستم اداری موجود كشور خود را جدا از مردم دانسته و خود را مسئول امورات مردم نمی‌شناسد.

وی در ادامه افزود: مشاوران جوان برپا شده تا روحیه آرمانخواهی و نشاط انقلابی زنده بماند و اصلاحات اساسی و ساختاری در اداره كشور به طور جدی پیگیری شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه جهان در حال تغییر است، گفت: امروز فلسفه نظام حاكم بر جهان در ذهن ملت‌ها به هم ریخته و همه ملت‌ها از شرایط حاكم ناراحت و عصبانی هستند.

وی خاطرنشان كرد، اكنون یك پتانسیل بزرگی در درون ملت‌ها ایجاد شده كه در نهایت منجر به قیام عمومی علیه وضع ظالمانه و ناعادلانه موجود خواهد شد؛ البته این نارضایتی تنها محدود به عده‌ای كه در آمریكا و اروپا دست به اعتراض زدند نیست.

وی افزود: در حقیقت نارضایتی از وضع موجود و مطالبه سطحی بالاتر موجی است كه در بدنه اجتماعی ملت‌های جهان وجود دارد.

احمدی‌نژاد تصریح‌كرد: تنها جایگزین نظام موجود جهان، نظم علوی و مهدوی است و سرعت دست‌یابی و رسیدن به آن بستگی به تلاش‌ها و فعالیت‌های انسان‌های موحد برای ارائه الگو و نمونه به بشریت دارد.

رییس جمهوری اظهار داشت: باید توجه داشت كه دستیابی به ارزش‌های الهی و انسانی با جنجال، هیاهو و بسیاری از هزینه‌های میلیاردی كه عده‌ای برای رسیدن به مناصب سیاسی انجام می‌دهند، محقق نخواهد شد.

رییس جمهوری با بیان اینكه باید با ساختن و آبادانی كشور به دنیا نشان دهیم كه ایران تنها نمونه كوچك و جلوه‌ای از عظمت حكومت جهانی است، گفت: مشاوران جوان با نگاهی انقلابی و آرمانی می‌توانند در معرفی الگوی جهان به بشریت نقش برجسته‌ای داشته باشند.

سیام**2023**2026





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , مکزیک , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: